Konferencja "Świadomy konsument - odpowiedzialny biznes"
Niedziela, 30.03.2008. Maria
Konferencja "Świadomy konsument - odpowiedzialny biznes"
Polecamy konferencję UNDP, któta odbędzie się 10 kwietnia w Toruniu, której celem jest popularyzacja idei świadomej konsumpcji, przybliżenie uczestnikom założeń CSR oraz konsumeryzmu politycznego, a także przeprowadzenie debaty na temat metod edukowania polskich konsumentów.



Gdzie
: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, ul Gagarina 13a, 87-100 Torun.

Kiedy: 10 kwietnia 2008 od godz. 9:15.


Program konferencji

9.15 - 9.45 Rejestracja
9.45 - 10.30 Powitanie i słowo wstepne

  • Wystapienie przedstawiciela WNEiZ UMK
  • Wystapienie przedstawiciela UNDP Polska
  • Wystapienie przedstawiciela UOKIK

10:30 – 12:00 Rola wyborów konsumenckich w kształtowaniu społecznej odpowiedzialnosci firm w Polsce

  • Wstep do zagadnienia społecznej odpowiedzialnosci biznesu – dr Bolesław Rok, Centrum Etyki Biznesu
  • Konsumeryzm polityczny – współczesny aktywizm konsumencki – dr Joanna Rachocka, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Rankingi konsumenckie – Anna Rok, Grupa eFTe
  • Prezentacja raportu „Konsumentów portret własny” – Urzad Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów
  • Prezentacja badan dotyczacych dostepu do informacji dot. CSR firm – Marta Karwacka, Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika

12:00-12:15 Przerwa kawowa

12:15 – 13:15 Prezentacje akcji edukacyjnych na rzecz zwiekszania swiadomosci konsumentów w Polsce

  • Polska Zielona Siec
  • Fundacja Zielone Płuca Polski
  • Grupa eFTe
  • Federacja Konsumentów

13:15 – 14:00 Dyskusja dotyczaca skutecznosci działan na rzecz edukowania konsumentów w skali lokalnej, z udziałem interesariuszy: władz samorzadowych, mediów lokalnych, przedstawicieli instytucji akademickich, organizacji pozarzadowych, lokalnego rzecznika konsumentów, studentów.

  • Czy inicjatywy dotyczace promowania idei CSR wsród konsumentów maja szanse trafic na podatny grunt?
  • Jakie sa najwieksze bariery w dotarciu do konsumentów?
  • Czy firmy powinny angaowac sie na rzecz edukacji konsumenckiej?
  • Jaki skutecznie wpłynac na wzrost swiadomosci konsumentów?
    Moderator: A. Brzozowski/B.Rok

14:00-14:10 Podsumowanie dyskusji i oficjalne zakonczenie konferencji.

Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
Podobne artykuły

Projekty