Konkurs Fotograficzny "Jedz odpowiedzialnie". Współpraca z CIFW Polska
Poniedziałek, 22.06.2015. Katarzyna Salus
Konkurs Fotograficzny "Jedz odpowiedzialnie". Współpraca z CIFW Polska
CIWF Polska - organizacja działająca na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych zaangażowała się w działania w ramach naszej kampanii przeciwko nieuczciwym praktykom handlowym.
 
Konkurs fotograficzny "Jedz odpowiedzialnie" realizowany jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!”. Konkurs organizowany jest w 20 europejskich krajach, które przystąpiły do kampanii na rzecz odpowiedzialnego przemysłu spożywczego.
Chodzi nam o zdjęcia, które pokażą wizję sprawiedliwej, zielonej żywności, zilustrują stosunek wielkich sieci do małych przetwórców lub prawidłowości rządzące handlem w sklepach wielkopowierzchniowych.
Pod koniec września międzynarodowe jury wybierze zwycięskie zdjęcie spośród finalistów – 20 zdjęć, które zebrały najwięcej głosów online. Laureat lub laureatka pierwszej nagrody zostanie powiadomiony/a na początku października 2015 r. i uhonorowany/a na EXPO w Mediolanie pod koniec października.
 
Przyznane zostaną także krajowe nagrody za zdjęcia, które zbiorą najwięcej głosów online w danym kraju.W Polsce będą to m. in. Kosze pysznego lokalnego jedzenia od małopolskich rolników, książki i torby z bawełny ekologicznej.  CIWF Polska przekaże nam książki Philipa Lymbery "Farmagedon. Rzeczywisty koszt taniego mięsa". Autor przez 3 lata podróżował po świecie, zbierając materiały na temat chówu przemysłowego i prawdziwych powodów niskich cen mięsa. Książka Plilipa Lymbery skłania do refleksji nad tym, co naprawdę jemy.
 
Compassion in World Farming (CIWF) jest międzynarodową organizacją działającą na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych. Wizją organizacji jest świat, w którym zwierzęta gospodarskie, takie jak: świnie, krowy czy kury, będą traktowane ze współczuciem i należnym im szacunkiem i w którym nie będzie istniała hodowla przemysłowa. CIWF publikuje materiały ze śledztw pokazujące okrucieństwo wobec zwierząt hodowanych na fermach i promuje warunki, w których zwierzęta te będą miały lepsze i pozbawione cierpienia życie, uświadamia opinię publiczną i polityków o sytuacji w hodowli przemysłowej zwierząt.
Compassion in World Farming działa na rzecz systemu produkcji żywności, który będzie dbał o dobro zwierząt, szanował środowisko i zdrowie ludzi, a także będzie uczciwie oznakowany.
CIWP Polska zrealizowało między innymi kampanię "Szanuj mnie", której celem było egzekwowanie przepisów dotyczących ochrony świń zgodnie z nową dyrektywą, włączyło się również  w kampanię na rzecz obowiązkowego oznakowania mięsa z kurcząt, zgodnie z metodą produkcji. W roku 2014 rozpoczęto  kampanię Koniec Epoki Klatkowej.
 
Akcja organizowana jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!” – Boost for sustainable European supermarket store-brands”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie

Projekty