"Halo, Konsument" radzi i pomaga
Środa, 19.09.2007
W ciągu dziesięciu miesięcy działania specjalnego telefonu "Halo, Konsument" pomoc prawną pod numerem 0-800-800-008 otrzymało prawie 34 tys. osób. Mimo sukcesu, infolini grozi likwidacją, ponieważ kończą się pieniądze na jej działalność.

Zainteresowani mogą dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach 9 -17. Prawnicy specjalizujący się w prawie konsumenckim udzielają porad prawnych, podpowiadają, jak napisać reklamację, wygrać sprawę z nieuczciwym sprzedawcą.

- Wielu konsumentów pyta o podstawowe sprawy, dla nich złożenie standardowej reklamacji jest bardzo trudne - mówi Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich prowadzącego infolinię.

Choć infolinia odniosła olbrzymi sukces, teraz musi walczyć o przetrwanie, bo pod koniec października skończą się pieniądze z UE przyznane na jej działalność. Potrzeba ok. 55 tys. zł miesięcznie. Inaczej trzeba będzie wprowadzić drobną odpłatność za porady. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał obiecuje pomóc w uzyskaniu funduszy, ale ostateczna decyzja należy do resortu finansów. Rokicka chciałaby też, aby można było łączyć się z infolinią z telefonów komórkowych.
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie

Projekty