Luksus i odpowiedzialność
Wtorek, 08.01.2008. Maria
Luksus i odpowiedzialność
WWF ogłosił niedawno raport "Deeper Luxury", który bada środowiskowy i społeczny wpływ największych światowych marek, takich jak L’Oréal, Hermès, Tods, Tiffany & Co and Swatch oraz nawołuje celebrities by nie promowały i nie wspierały nieetycznych produktów.  

Raport dokonał analizy 10 największych  koncernów produkujących dobra luksusowe (m.in. L’Oreal, LVMH, Swatch – każdy z nich posiada dziesiątki marek) oraz stworzył ich ranking na podstawie dwóch kryteriów:

  1. Informacji dostarczonych przez niezalężną brytyjską organizację Ethical Investment Research Service EIRIS, która od 1983 roku zajmuje się analizą społeczną i srodowiskową firm na podstawie informacji dostarczanych przez same firmy, jak również na podstawie różnych raportów społecznych i środowiskowych. Oceniane wymiary to m.in. etyczne pozyskiwanie surowców (m.in. rezygnacja z tzw. „brudnego złota” i „krwawych diamentów”, poprzez które finansowane są konflikty zbrojne), przestrzeganie praw pracowniczych, odpowiedzialny marketing oraz przyczynianie się do cierpienia zwierząt i wyginięcia zagrożonych gatunków.
  2. Informacji dostarczonych przez Covalence - Genewską instytucję badawczą, która zajmuję się dokumentowaniem negatywnych i pozytywnych informacji na temat firm. 

Po dodaniu obydwu wskazników, każda z firm mogła otrzymac maksimum 100 punktów. Poszczególnym liczbom punktów przyporządkowano oceny od A+ do F.  
 

 

Punktacja
Punktacja

 
Poniżej uzyskane wyniki

Uzyskane wyniki
Uzyskane wyniki


Raport zawiera również propozycję „Star Charter” czyli swoistego kodeksu etycznego dla gwiazd, które swoją twarzą firmują praktyki określonego producenta oraz przykłady społecznie i ekologicznie odpowiedzialnych rozwiązań z całego świata.

Raport podkreśla, że konsumenci luksusowych marek, tworzą swojego rodzaju elitę, wykształconą i troszczącą się o środowisko. Ci konsumenci używają luksusowych produktów jako symbolu swojego sukcesu. Celebrities, które do tej elity należą mogą być wiodącym przykładem i tworzyć modę na konkretne produkty. WWF podkreśla, że ważne jest by w tym procesie gwiazdy wzięły odpowiedzialność, za to, że wspierają produkty, które nie niszczą środowiska i nie przyczyniają do cierpienia innych ludzi i zwierząt.  

Pełny tekst raportu w języku angielskim dostępny jest na stronie WWF:
www.wwf.org.uk/deeperluxury

Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie

Projekty