Gdzie: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, ul Gagarina 13a, 87-100 Torun.
Kiedy: 10 kwietnia 2008 od godz. 9:15.
Program konferencji
9.15 - 9.45 Rejestracja
9.45 - 10.30 Powitanie i słowo wstepne
- Wystapienie przedstawiciela WNEiZ UMK
- Wystapienie przedstawiciela UNDP Polska
- Wystapienie przedstawiciela UOKIK
10:30 – 12:00 Rola wyborów konsumenckich w kształtowaniu społecznej odpowiedzialnosci firm w Polsce
- Wstep do zagadnienia społecznej odpowiedzialnosci biznesu – dr Bolesław Rok, Centrum Etyki Biznesu
- Konsumeryzm polityczny – współczesny aktywizm konsumencki – dr Joanna Rachocka, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
- Rankingi konsumenckie – Anna Rok, Grupa eFTe
- Prezentacja raportu „Konsumentów portret własny” – Urzad Ochrony
Konkurencji i Konsumentów - Prezentacja badan dotyczacych dostepu do informacji dot. CSR firm – Marta Karwacka, Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika
12:00-12:15 Przerwa kawowa
12:15 – 13:15 Prezentacje akcji edukacyjnych na rzecz zwiekszania swiadomosci konsumentów w Polsce
- Polska Zielona Siec
- Fundacja Zielone Płuca Polski
- Grupa eFTe
- Federacja Konsumentów
13:15 – 14:00 Dyskusja dotyczaca skutecznosci działan na rzecz edukowania konsumentów w skali lokalnej, z udziałem interesariuszy: władz samorzadowych, mediów lokalnych, przedstawicieli instytucji akademickich, organizacji pozarzadowych, lokalnego rzecznika konsumentów, studentów.
- Czy inicjatywy dotyczace promowania idei CSR wsród konsumentów maja szanse trafic na podatny grunt?
- Jakie sa najwieksze bariery w dotarciu do konsumentów?
- Czy firmy powinny angaowac sie na rzecz edukacji konsumenckiej?
- Jaki skutecznie wpłynac na wzrost swiadomosci konsumentów?
Moderator: A. Brzozowski/B.Rok
14:00-14:10 Podsumowanie dyskusji i oficjalne zakonczenie konferencji.