Lidl nie gra fair - zmieńmy to!
Sobota, 02.05.2015. Maria Huma
Kodeks Postępowania Lidla mówi, że celem sieci są godziwe płace. Do podobnych praktyk zachęca również swoich dostawców. Jednakże, według Fairfood International, dyskont wyzyskuje najbardziej bezbronnych pracowników tajskiego przemysłu przetwórstwa krewetek.
Gigant sprzedaży detalicznej chętnie przedstawia supermarket dyskontowy w pozytywnym świetle, wykorzystując slogany: „wysoka jakość, dobra wartość, zrównoważone produkty”, oraz wydaje miliony na kampanie marketingowe, takie jak np. #LidlZaskakuje (#LidlSurprises).
A teraz wyobraź sobie jak bardzo zaskoczony będzie Lidl, jeżeli postanowimy trzymać dyskont za słowo! W zeszłym roku Greenpeace naciskała na właścicieli sieci Lidl, by sklep wdrożył plan wyeliminowania niebezpiecznych związków chemicznych stosowanych w produkcji tekstyliów. Musimy znów głośno wyrazić sprzeciw i wywrzeć presję, aby położyć kres głodowym płacom.
Gdy pracownicy nie otrzymują godziwych pensji, nie stać ich na zaspokojenie podstawowych potrzeb, jak zakup jedzenia czy leków. Żeby zrekompensować głodowe płace, zmuszeni są w zasadzie do pracy w nadgodzinach, ponad ich siły oraz wysyłania własnych dzieci do fabryk zamiast do szkoły. Godne płace mogą uruchomić spiralę coraz lepszego dostępu do edukacji, opieki zdrowotnej i pełnowartościowego pożywienia. Mogą pomóc pracownikom, a społecznościom, w których żyją podnieść się z ubóstwa.
Plagą przemysłu przetwórstwa krewetek jest wyzysk, który wpędza wszystkich w rozpacz. Jesteśmy częścią rosnącego ruchu pracowników, aktywistów oraz konsumentów, którzy gotowi są przeciwstawić się firmom czerpiącym zyski z czyjegoś cierpienia. Razem z Fairfood możemy zmusić największego sprzedawcę żywności w Europie, aby zapewnił godziwe płace, a nie tylko mówił, że to zrobi.
Więcej informacji tutaj
Tłumaczenie : Małgorzata Jędrocha
Komentarze