Konkurs Fotograficzny "Jedz odpowiedzialnie". Współpraca z CIFW Polska
Poniedziałek, 22.06.2015. Katarzyna Salus
CIWF Polska - organizacja działająca na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych zaangażowała się w działania w ramach naszej kampanii przeciwko nieuczciwym praktykom handlowym.
Konkurs fotograficzny "Jedz odpowiedzialnie" realizowany jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!”. Konkurs organizowany jest w 20 europejskich krajach, które przystąpiły do kampanii na rzecz odpowiedzialnego przemysłu spożywczego.
Chodzi nam o zdjęcia, które pokażą wizję sprawiedliwej, zielonej żywności, zilustrują stosunek wielkich sieci do małych przetwórców lub prawidłowości rządzące handlem w sklepach wielkopowierzchniowych.
Pod koniec września międzynarodowe jury wybierze zwycięskie zdjęcie spośród finalistów – 20 zdjęć, które zebrały najwięcej głosów online. Laureat lub laureatka pierwszej nagrody zostanie powiadomiony/a na początku października 2015 r. i uhonorowany/a na EXPO w Mediolanie pod koniec października.
Compassion in World Farming (CIWF) jest międzynarodową organizacją działającą na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych. Wizją organizacji jest świat, w którym zwierzęta gospodarskie, takie jak: świnie, krowy czy kury, będą traktowane ze współczuciem i należnym im szacunkiem i w którym nie będzie istniała hodowla przemysłowa. CIWF publikuje materiały ze śledztw pokazujące okrucieństwo wobec zwierząt hodowanych na fermach i promuje warunki, w których zwierzęta te będą miały lepsze i pozbawione cierpienia życie, uświadamia opinię publiczną i polityków o sytuacji w hodowli przemysłowej zwierząt.
Compassion in World Farming działa na rzecz systemu produkcji żywności, który będzie dbał o dobro zwierząt, szanował środowisko i zdrowie ludzi, a także będzie uczciwie oznakowany.
Compassion in World Farming działa na rzecz systemu produkcji żywności, który będzie dbał o dobro zwierząt, szanował środowisko i zdrowie ludzi, a także będzie uczciwie oznakowany.
CIWP Polska zrealizowało między innymi kampanię "Szanuj mnie", której celem było egzekwowanie przepisów dotyczących ochrony świń zgodnie z nową dyrektywą, włączyło się również w kampanię na rzecz obowiązkowego oznakowania mięsa z kurcząt, zgodnie z metodą produkcji. W roku 2014 rozpoczęto kampanię Koniec Epoki Klatkowej.
Akcja organizowana jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!” – Boost for sustainable European supermarket store-brands”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Komentarze