“Kampania - to proste!” - narzędzia do organizowania samodzielnych kampanii uczniowskich.
Czwartek, 17.12.2015. Katarzyna Salus
Co by było gdyby to uczennice i uczniowie dostali narzędzia, które pozwolą im na samodzielność i wspólne inicjowanie kampanii szkolnych? Zobaczcie co działo się w projekcie "Zmieniaj nawyki na lepsze"
W ramach projektu „Zmieniaj nawyki na lepsze” Polskiej Zielonej Sieci powstały nowe narzędzia mające pomóc młodzieży w samodzielnej pracy nad projektami na rzecz zwiększenia świadomości globalnej.
Film edukacyjny „Kampania – to proste!”
Krótki film ma na celu zainspirowanie młodzieży do organizowania kampanii w szkole. Przesłanie jest proste: wystarczy mieć pomysł, otwartą głowę, trochę zapału, grupę znajomych, ciekawy, ważny temat i plan działania. Film ilustruje przykłady działań szkół zaangażowanych w projekt „Zmieniaj nawyki na lepsze”,
Film można zobaczyć TUTAJ
Publikacja „Podaj dalej. Poradnik dla uczniów i uczennic jak wspólnie zmieniać świat”
Poradnik jest jedną z niewielu publikacji skierowanych bezpośrednio do uczniów i uczennic, która w kompleksowy sposób przedstawia jak można organizować kampanie szkolne.
W Poradniku można znaleźć pomysły na to jak edukować, oraz ćwiczenia i narzędzia pomagające w planowaniu działań, ale - jak piszą autorki - „nie znajdziecie tu uniwersalnego pomysłu i idealnego przepisu na dobrze zaplanowane zajęcia w klasie czy dobrze zaplanowaną kampanię. To trochę jak przygotowanie najlepszego przepisu na ciasto – nie ma czegoś takiego. Jedni lubią szarlotkę, inni sernik a jeszcze inni pieką jedynie muffinki. Autorki prezentują również metodę wspólnego uczenia się (ang. peer learning) w procesie organizowania kampanii. Ma to na celu świadome wejście młodzieży w rolę rówieśniczych edukatorów i mogących przekazywać wiedzę dalej w ramach organizowanych działań kampanijnych.
Poradnik dostępny jest TUTAJ
Projekt "Zmieniaj nawyki na lepsze" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP
Komentarze