Lidl! Skończ z marnotrawstwem, dbaj o środowisko!
Wtorek, 16.02.2016. Katarzyna Salus
Supermarkety to jedne z najbardziej marnotrawnych miejsc na świecie. Codziennie wyrzucają mnóstwo dobrego jedzenia i używają ogromne ilości plastikowych opakowań. Nie musi tak być.
Według opublikowanego niedawno przez Wuppertal Institute raportu, to właśnie rola supermarketów w zakresie efektywnego gospodarowania zasobami jest kluczowa. Okazuje się, że niemieckie sieci handlowe (Grupa Schwarz, Grupa Metro, REWE, Edeka i Aldi) mogą w szybkim czasie i bez trudu zmniejszyć zużycie zasobów o 20% sprzedając produkty bardziej przyjazne środowisku. Zmiana przyczyni się także do stworzenia 700 tysięcy nowych miejsc pracy i obniżenia cen o 4,3% do roku 2030.
Dzięki naciskom konsumentów, supermarkety we Francji są obecnie zobowiązane do oddania żywności na cele charytatywne. Żądamy, aby tego rodzaju praktyki pojawiły się w całej Europie. Chcemy by Lidl przyjął zrównoważoną i odpowiedzialną politykę dotyczącą produktów, które są sprzedawane w sklepach sieci. Chcemy by Lidl zastąpił nieefektywne produkty takimi, których wytworzenie nie wpłynie negatywnie na środowisko.
Komentarze