Co zrobić ze zużytymi banerami reklamowymi? Mamy na to sposób.
Czwartek, 07.09.2017. Katarzyna Salus
Trashki to inicjatywa kilku młodych ludzi, którzy wpadli na pomysł artystycznego i praktycznego wykorzystania materiałów uznanych za odpady. Wielkoformatowe bannery winylowe, które zdezaktualizowały się jako nośniki informacji, zyskują nowe życie. Teraz możesz kupić torby i portfele Trashek w naszym sklepiku.
Początkowo ciałem i duszą projektu była para: Magda i Łukasz. Wymarzyli sobie, że będą projektować, szyć i sprzedawać torby, torebki i portfele z materiałów, których nikt dotychczas nie używał. Kraków, w którym tworzą artyści, to miejsce festiwali, koncertów i wydarzeń, którym często towarzyszy reklama zewnętrzna, zatem surowca jest tu pod dostatkiem. Według Magdy i Łukasza "Trashki" to przedmioty codziennego użytku, które "uszyte są ze zdarzeń, to swoiste puzzle przetworzonej rzeczywistości, upcycling materii i znaczeń". Dla pary ważna była także ekologia i możliwość powtórnego wykorzystania i przetworzenia czegoś, co dla innych mogło wydawać się nieprzydatne. Wykorzystanie banerów gwarantowało także innowacyjność. Na rynku nie było jeszcze tego rodzaju produktów.
Teraz, po siedmiu latach działalności i wielu wzlotach i upadkach, Trashki tworzą niepowtarzalne torby, futerały na tablety i laptopy, przeróżne akcesoria i dodatki, a wszystko to z odzyskanych materiałów. Okazuje się, że produkty z banerów mają też pewien "efekt uboczny" - wyjatkową trwałość i wodoodporność, a specyfika materiału sprawia, że nie da się uszyć dwóch takich samych egzemplarzy.
Od niedawna torby i portfele Trashek można kupić w naszym sklepiku. Materiał, z którego Magda z uszyła dla nas torby i portfele, został pozyskany z baneru promującego Kampanię Make Chocolate Fair, w ramach której domagaliśmy się respektowania praw człowieka przy produkcji kakao i walczyliśmy z wykorzystywaniem pracy dzieci na plantacjach.
Torby są wodoodporne i praktyczne, dno wykonane jest z dętki a uszy z pasów bezpieczeństwa. Portfele są wytrzymałe i bardzo funkcjonalne (mają dużo przegródek). Nie ma dwóch takich samych egzemplarzy, każdy produkt jest niepowtarzalny.
Komentarze