Polacy i hipermarkety
Poniedziałek, 08.10.2007
Polacy i hipermarkety
85 proc. Polaków kupuje żywność i środki czystości w sklepach należących do sieci handlowych. Najpopularniejsza w Polsce sieć takich sklepów to Biedronka - wynika z sondażu Estymatora. Podstawowe produkty kupuje w niej 38 proc. Polaków.
Kolejna w rankingu sieć sklepów, to Lidl, którego odwiedza 14 proc. Polaków. Wśród hipermarketów króluje Tesco (25 proc.) przed Realem (16 proc.), Carrefourem (10 proc.), Kauflandem (10 proc.) i Auchan (7 proc.). Statystyczny Polak wydaje na żywność i środki czystości około 10 złotych dziennie.

Osoby prowadzące działalność gospodarczą kupują także w hurtowniach typu "cash and carry", z których najpopularniejsze to Makro (8 proc.) i Selgros (2 proc.). Wszystkie wymienione wcześniej sieci należą do firm zagranicznych. Największe, co do liczby klientów sieci polskie to Polomarket oraz Lewiatan, w których zakupy robi po 5 proc. Polaków.

Około 40 proc. Polaków odwiedza w ciągu roku sklep oferujący artykuły remontowo - budowlane, meble i wyposażenie wnętrz. Najczęściej jest to Castorama (17 proc.), Obi (12 proc.), Praktiker (7 proc.), Nomi (6 proc.), Leroy Merlin (5 proc.), Ikea (4 proc.), lub Bricomarche (2 proc.).
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie

Projekty