Toyota nie taka zielona!
Sobota, 05.07.2008. Dorota Orzeszek
Toyota nie taka zielona!

Ogłoszenie promujące nowy model Toyoty - Prius - uznano w Belgii za mylące dla konsumentów. Skargę w sprawie reklamy jako pierwszy zgłosił Jeroen Verhoeven – działacz organizacji Friends of the Earth Europe.

W interpretacji belgijskiej Jury d'Ethique Publicitaire, agencji regulującej krajowy rynek reklamowy, slogan “Zero emissions low” wykorzystany w reklamie sugeruje, że samochód w ogóle nie zanieczyszcza środowiska dwutlenkiem węgla.

Prius rzeczywiście jest modelem o niskiej emisji CO2, ale daleko mu do “zerowej emisji”. Jak daleko? Tego niestety konsument się nie dowie, bo Toyota nie umieściła w ogłoszeniu danych o rzeczywistej emisji CO2 i spodziewanym zużyciu paliwa. Mimo, iż prawo w Belgii obliguje reklamodawców do podawania obu z tych informacji. Co więcej, ich brak jest sprzeczny z unijną dyrektywą w sprawie znakowania produktów 1999/94/EC.

Według Verhoevena “to kolejny przykład dezinformacji praktykowanej przez producentów samochodów”. W swoim oświadczeniu dodaje, że “firmy motoryzacyjne coraz częściej nadużywają haseł ekologicznych. Jednocześnie lobbują przeciw wprowadzeniu w Europie regulacji ograniczających dopuszczalną emisję CO2 /km do 120g do końca 2012 roku. Skoro Toyota chce dążyć do “zerowej emisji”, to czemu blokuje uchwalenie odpowiednich praw?”

Skarg w podobnych sprawach jest coraz więcej. Według raportu brytyjskiej Advertising Standards Authority w 2007 roku do agencji wpłynęło 556 skarg odnośnie 408 reklam bezpodstawnie wykorzystujących “zielone” hasła. Rok wcześniej było ich o połowę mniej!
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie
ed hardy 03.11.2010 08:42
To remind you to note that, you pay attention to the diamond weight at the same time, we must note that the diamonds color, clarity, cut, that is, comprehensive consideration \"4c\" Standard.
http://www.uggboots-eshop.com/ugg-boots-sale.html

Projekty