Kto uratuje GetLandię? Planszowa gra edukacyjna
Środa, 25.10.2023. Katarzyna Salus
Kto uratuje GetLandię? Planszowa gra edukacyjna
Wszystkich zainteresowanych tematyką zrównoważonej konsumpcji i edukacji globalnej, szczególnie nauczycielki i nauczycieli oraz osoby prowadzące zajęcia i warsztaty z młodzieżą i nie tylko, zachęcamy do zapoznania się z naszą nową propozycją: grą planszową GetLandia. 
GetLandia to fikcyjna kraina, która powstała w Europie w wyniku niespodziewanych ruchów geologicznych. Po początkowym niedowierzaniu wiele osób wyemigrowało do tego miejsca w nadziei na nowe, lepsze życie. Jednak w niedługim czasie GetLandia upodobniła się do innych obszarów na naszym globie, które zmagają się z licznymi problemami środowiskowymi. Zanieczyszczenie powietrza, gleby i wody, korki i hałas w miastach, przemysłowa produkcja żywności i intensywna hodowla zwierząt gospodarskich, nadmierna eksploatacja paliw kopalnych i innych zasobów naturalnych, zmiany klimatu...
 
W obliczu tych ogromnych wyzwań lokalne władze nie są pewne, jakie przyjąć podejście do kwestii praw ludzi oraz środowiska. Po przeprowadzeniu badań i przeanalizowaniu scenariuszy na przyszłość staje się jasne, że przy obecnym poziomie zużywania zasobów naturalnych społecznościom GetLandii pozostało tylko kilka lat, zanim cały system się zawali, a terytorium, które zamieszkują, przestanie nadawać się do życia. Jeśli ma nastąpić prawdziwa zmiana w kierunku zrównoważonego rozwoju i przetrwania tego miejsca, trzeba podjąć natychmiastowe działania, żeby poprawić sytuację i ochronić zasoby, które tu jeszcze zostały.
 
Mieszkanki i mieszkańcy GetLandii są bardzo zaniepokojeni rozwojem wydarzeń: niektórzy zaczynają organizować się w grupy, by wspólnie próbować poradzić sobie z kryzysem, a także szukać pomocy przez nawiązywanie kontaktów z aktywistami i aktywistkami oraz ekspertami i ekspertkami z całej Europy i świata. Przybywają pierwsze posiłki – m.in. wolontariusze i wolontariuszki z Polski posiadający różne doświadczenie i umiejętności, którzy razem z innymi będą próbować zbudować lepszą przyszłość GetLandii poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju do 2050 roku.
 

Gra planszowa GetLandia

 
Gra planszowa GetLandia powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie w pracy z młodzieżą oraz globalnej edukacji obywatelskiej na innowacyjne metody poruszania kwestii zrównoważonej konsumpcji i powiązań między lokalnymi działaniami a ich globalnymi skutkami. To narzędzie do prowadzenia ciekawych i angażujących zajęć, które mają zachęcać młodych ludzi do świadomej konsumpcji oraz obywatelskiej aktywności.
 
Poprzez realizację różnych misji gracze pomagają wprowadzić w GetLandii zasady gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważonego rozwoju, by jej mieszkańcy i mieszkanki znów mogli poczuć się dobrze i bezpiecznie. Dążąc do wypełnienia otrzymanych zadań, uczestniczy i uczestniczki gry mają okazję sprawdzić i poszerzyć swoją wiedzę na temat odpowiedzialnej konsumpcji, problemów ekologicznych oraz kryzysu klimatycznego, a szukając najlepszych rozwiązań, mogą w ciekawy i kreatywny sposób ćwiczyć i rozwijać kompetencje w zakresie aktywnego obywatelstwa.
 
Gra jest przygotowana do samodzielnego kolorowego wydruku w formacie A4, niektóre materiały należy wydrukować dwustronnie.
 
Komplet materiałów zawiera (PLIKI DO POBRANIA)
 
Nie masz pewności, czy gra jest odpowiednia dla Ciebie i osób uczestniczących w Twoich zajęciach?
 
Interesuje Cię zakres merytoryczny gry?
>> Sprawdź Słowniczek, karty misji i karty „Quiz” lub „Wszyscy zgadują!"
 
 
__________________________________________________________________________________________________________
  Projekt "ACT from play to action sustainability for youth" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Za treści na stronie odpowiada   Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, poglądy na niej wyrażone niekoniecznie odzwierciedlają oficjalne stanowisko Unii Europejskiej.
 
 
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie

Projekty