Możesz pomóc szwaczkom. Przekaż 1% podatku
Piątek, 21.01.2022. Katarzyna Salus
Fot. Jost Franco
Nędza, jakiej doświadczają na co dzień szwaczki i ich rodziny, kontrastuje z ogromnymi zyskami notowanymi co roku przez światowe marki odzieżowe. W czasie pandemii sytuacja pracownic przemysłu odzieżowego znacznie się pogorszyła. Przez dekady marki i sieci handlowe budowały zyski na niskich płacach. Pomóż nam to zmienić!
W tym roku skupiamy się na warunkach pracy szwaczek w Polsce i nie tylko. Tym razem środki z 1% przeznaczymy na kampanię „Naprawmy modę!”.
Będziemy uświadamiać, zwracać się do polskich i zagranicznych marek oraz rozwiniemy narzędzie, dzięki któremu każdy(a) z nas będzie mogła sprawdzić markę odzieżową.
Przekaż 1% podatku na poprawę sytuacji szwaczek.
KRS 0000 496 918
WYPEŁNIJ DEKLARACJĘ ONLINE >>
CO ZROBIMY Z ZEBRANYMI PIENIĘDZMI Z 1%?
Od lat angażujemy się na rzecz czystej planety, odpowiedzialnych zakupów, a w tym roku skupiamy się na warunkach pracy szwaczek w Polsce i nie tylko. Tym razem środki z 1% przeznaczymy na kampanię „Naprawmy modę!” obejmującą:
- stronę fashionchecker.org.pl gdzie możesz sprawdzić odpowiedzialność marek odzieżowych – chcemy ją rozwijać i promować
- kampanię uświadamiającą, w mediach i social mediach – chcemy dostarczać informacji o tym jak szyte są nasze ubrania i co zrobić by ubierać się odpowiedzialnie
- dialog z polskimi firmami – chcemy rozmawiać o tym jak sprawić by polska moda była tworzona z poszanowaniem pracowników i środowiska
- rzecznictwo na poziomie europejskim i krajowym na rzecz wprowadzenia prawa nakładającego odpowiedzialność firm za ich łańcuchy dostaw (obowiązkowa należyta staranność).
Koszt przeprowadzenia całej akcji to 8 000 złotych, które musimy zebrać, aby nagłośnić temat i zmobilizować konsumentów, producentów i innych aktorów sceny politycznej do zmiany. Jesteś z nami?
Co JUŻ ZROBILIŚMY?
- Wywiady z 22 szwaczkami z 13 miejscowości – na ich podstawie powstały artykuły o problemach polskich szwaczek.
- Kampanię medialną wspierającą szwaczki – 37 publikacji w mediach tradycyjnych, które dotarły do ponad 2 milionów osób.
- Ekspozycję haftu Moniki Drożyńskiej „Zysk nie wyzysk” w przestrzeni miejskiej Warszawy i Krakowa w okresie Black Friday – haft miało szansę zobaczyć ponad 6,5 miliona osób!!!
- Wsparcie 3 szwaczek podczas sprawy sądowej – zwolnione dyscyplinarnie z zakładu, po tym jak zastrajkowały przeciw złym warunkom pracy.
- Otworzyliśmy linię telefoniczną dla szwaczek – wspierające rozmowy ze szwaczkami, zwłaszcza w kontekście konsekwencji pandemii COVID-19.
- Współpracowaliśmy z Pełnomocniczką ds. równego traktowania – w rezultacie Pełnomocniczka podjęła interwencję i zobowiązała Państwową Inspekcję Pracy do przedstawienia sprawozdania z dotychczas przeprowadzonych kontroli.
- Przeprowadziliśmy rozmowy z 6 firmami szyjącymi w Polsce, na temat działań poprawiających sytuację szwaczek.
Wspieraj nas cyklicznie!
Jeżeli wybrałaś/eś już inną organizację, której przekażesz swój 1% nadal możesz nas wesprzeć stałą, nawet najdrobniejszą miesięczną kwotą:
Nr naszego rachunku: 22 1140 2004 0000 3602 7524 1829
Dziękujemy!
Komentarze